wstêp: 20 z³, bilety do nabycia online lub w DK Kadr
sala: Broadway
Znane i mniej znane piosenki Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w aran¿acjach Andrzeja Borzyma. Wdziêk, dowcip i piêkno muzyki w mistrzowskim wykonaniu.
Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego istnieje od 1994 r., staraj¹c siê nawi¹zaæ do œredniowiecznej tradycji collegium musicum – akademickiego stowarzyszenia muzycznego, otwartego dla wszystkich osób zwi¹zanych z uniwersytetem.
Chór wystêpuje w Warszawie – na rodzimym Uniwersytecie i nie tylko, bywa w ca³ej Polsce, bierze udzia³ w wielu wa¿nych imprezach muzycznych: Czwartkowe Spotkania Muzyczne w Filharmonii Narodowej, BACH 200 UW, Mazowsze w Koronie, Przegl¹d Piosenki Aktorskiej we Wroc³awiu, Universitas Cantat w Poznaniu, Muzyka w zabytkach Che³mna, Miêdzynarodowy Festiwal Gwiazd w Miêdzyzdrojach, Muzyka w Sandomierzu czy Festiwal Pamiêtajmy o Osieckiej. Ma w dorobku wspó³pracê ze Zwi¹zkiem Kompozytorów Polskich, Zamkiem Królewskim w Warszawie, Towarzystwem im. Fryderyka Chopina. Dla Polskiego Radia wykonywa³ partiê chóraln¹ w przedstawieniach opery radiowej Macieja Ma³eckiego Balladyna w re¿yserii Anny Seniuk. Wystêpy telewizyjne to m.in. Piosenki Starszych Panów dla TVP 3, udzia³ w Koncercie Jubileuszowym z okazji 50-lecia Telewizji Polskiej czy te¿ fina³owy koncert XXX Lidzbarskich Wieczorów Humoru i Satyry.
W ci¹gu ponad 20 lat istnienia Chór Collegium Musicum UW sta³ siê jednym z liderów nurtu wykonawstwa historycznego w Polsce, a to dziêki regularnej wspó³pracy z najlepszymi zespo³ami barokowymi, m.in. Il Tempo, Royal Baroque Ensemble, Concerto Polacco, oraz miêdzynarodowego formatu solistami i muzykami, m.in.: Olg¹ Pasiecznik, Ann¹ Radziejewsk¹, Jakubem Józefem Orliñskim, Liliann¹ Stawarz, Markiem Toporowskim, Agat¹ Sapiech¹, Marco Vitale, Karolem Koz³owskim, Jaros³awem Brêkiem, Ingrid¹ Gapov¹, Jamesem Oxleyem, Dirkiem Snellingsem, Grzegorzem Lalkiem i wieloma innymi.
W repertuarze wokalno-instrumentalnym chóru znalaz³y siê dotychczas dzie³a Jana Sebastiana Bacha (m.in. Pasja wg œw. Jana BWV 245, Msza A-dur BWV 234, Magnificat D-dur BWV 243 oraz szereg kantat), Jerzego Fryderyka Haendla (Dixit Dominus HWV 232, My Song Shall Be Always HWV 252), Georga Philippa Telemanna, Dietricha Buxtehude, Johannesa Pachelbela, Johanna Adolfa Hassego, Marca-Antoine Charpentiera, Henry’ego Purcella, Wolfganga Amadeusza Mozarta, Józefa Haydna.
Chór wykonywa³ tak¿e utwory póŸniejszych epok, m.in. Romancero Gitano – cykl pieœni Mario Castelnuovo-Tedesco na chór i gitarê do s³ów Federico Garcii Lorci, Requiem d-moll op. 48 Gabriela Fauré, Symfoniê c-moll Dokoñczon¹ Adama S³awiñskiego do s³ów Jeremiego Przybory, Requiem Szymona Kurana, A Ceremony Of Carols Benjamina Brittena, wspó³pracowa³ ze œwietnymi orkiestrami – m.in. Polsk¹ Orkiestr¹ Radiow¹, Kukla Band – oraz znakomitymi muzykami wszelkich stylów i specjalnoœci: Krzysztofem Herdzinem, Justyn¹ Steczkowsk¹, Zygmuntem Kukl¹, Wojciechem Rajskim, Magd¹ Umer, Grzegorzem Turnauem, Henrykiem Miœkiewiczem, Andrzejem Jagodziñskim czy Leszkiem Potasiñskim.
Drug¹ obok dzie³ muzyki dawnej wizytówk¹ Collegium Musicum UW jest polski repertuar rozrywkowy w chóralnych aran¿acjach Andrzeja Borzyma.
Program Piosenki Starszych Panów, Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego, mia³ swoj¹ premierê w roku 2000, w obecnoœci Mistrza Jeremiego i od tego czasu wielokrotnie by³ prezentowany na scenach w ca³ej Polsce i na œwiecie, zarówno przez Collegium Musicum UW samodzielnie, jak te¿ w towarzystwie Magdy Umer, Andrzeja Poniedzielskiego, Zbigniewa Zamachowskiego, Piotra Machalicy, Katarzyny Groniec i zespo³u pod kierunkiem Wojciecha Borkowskiego. Spektakl muzyczny Œpiewnik Pana W., w którym chór wystêpowa³ z tym w³aœnie repertuarem u boku Justyny Steczkowskiej i Wojciecha Malajkata, przez trzy sezony utrzymywa³ siê na afiszu warszawskiego Teatru Syrena.
|