sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr od dnia 3 czerwca.
„Girls will make you blush” – spektakl dyplomowy Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich
Autorka: Åsa Lindholm
Przekład: Dominika Górecka
Reżyseria: Ewa Galica
Scenografia i kostiumy: Maja Zęgota
Muzyka: Michał Lazar
Ruch sceniczny: Andrzej Michalski
Plakat: Arutiun Sargsyan
Obsada: Waleria Cywula, Katarzyna Nasiłowska, (...) ... więcej »
sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr
Wiejski Suffolk, 1759. Kiedy kraj oczekuje na pojawienie się komety Halleya, Sally Poppy zostaje skazana na powieszenie za okropne morderstwo. Gdy twierdzi, że jest w ciąży, zwoływane jest jury dwunastu kobiet, które przerwawszy swoje domowe obowiązki, mają zadecydować, czy mówi prawdę, czy tylko próbuje uniknąć stryczka. Tylko położna Lizzy Luke jest(...) ... więcej »
sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr
Lato, 1827. W czerwonej stodole w Suffolk, Maria Marten czeka na swojego kochanka. Rok później, ukryte w worku na zboże pod podłogą stodoły, znaleziono ciało Marii, ledwo rozpoznawalne – i zaczyna się obława. Jaka była prawda za jej morderstwem? Dlaczego została zabita? I kto był odpowiedzialny? Zamiast dosłownego przedstawienia tego historycznego „p(...) ... więcej »
Na scenariusz muzycznego widowiska złożyły się: młodzieńczy poemat Karola Wojtyły „Pieśń o blasku wody”, kantaty Jana Sebastiana Bacha (fragmenty) oraz fragmenty Biblii w tłumaczeniu księdza Jakuba Wujka. Utwór poetycki Karola Wojtyły otwiera cytat pochodzący z Ewangelii św. Jana i nawiązujący do rozmowy Jezusa z Samarytanką przy studni. Ów dialog przy studni poddany zostaje przez autora poematu pięknej, a zarazem poetycki(...) ... więcej »
sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr
Lato, 1827. W czerwonej stodole w Suffolk, Maria Marten czeka na swojego kochanka. Rok później, ukryte w worku na zboże pod podłogą stodoły, znaleziono ciało Marii, ledwo rozpoznawalne – i zaczyna się obława. Jaka była prawda za jej morderstwem? Dlaczego została zabita? I kto był odpowiedzialny? Zamiast dosłownego przedstawienia tego historycznego „prawdziwego zbrodni”, sztuka jest ekscytującą feministyczną reinterpretacją, która skupia się na życiu Marii i celebruje solidarność kobiecej przyjaźni poprzez opowiadanie historii, taniec i śmiech. Jej los jest badany przez pryzmat Marii i kobiet, które ją kochały, rzucając światło na złożoną historię miłości, straty, uprzedzeń i patriarchalnej władzy.
Autor: Beth Flintoff
Reżyseria i adaptacja: Andre de la Cruz
Przekład: Andre de la Cruz, Anna Piliszek, Weronika Skoczylas, Monika Sznajder, Natalia Wójcicka
Występują: Anita Bus, Aleksander Chojnacki, Patrycja Fatek, Patryk Lisowski, Julia Ostaszewska, Judyta Paudyna-Jarmuziewicz, Anna Piliszek, Joanna Puchała, Weronika Skoczylas, Monika Sznajder, Natalia Wójcicka
Przygotowanie wokalne: Olga Rusin
Choreografie i ruch sceniczny: Agnieszka Senderowska-Rucińska
Kontakt w sprawie realizacji licencjonowania: Monika Sznajder
Plakat: Andre de la Cruz
sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr
Wiejski Suffolk, 1759. Kiedy kraj oczekuje na pojawienie się komety Halleya, Sally Poppy zostaje skazana na powieszenie za okropne morderstwo. Gdy twierdzi, że jest w ciąży, zwoływane jest jury dwunastu kobiet, które przerwawszy swoje domowe obowiązki, mają zadecydować, czy mówi prawdę, czy tylko próbuje uniknąć stryczka. Tylko położna Lizzy Luke jest gotowa bronić dziewczyny, a na zewnątrz rozjuszony tłum domaga się krwi. Matrony zmagają się z nowo uzyskaną władzą i diabłem pośród nich.
Adaptacja tekstu: Piotr Bartosiak, Andre de la Cruz, Karolina Kisielińska, Marianna Żołądkowicz
Przygotowanie wokalne: Olga Rusin
Przygotowanie ciała i ruch sceniczny: Agnieszka Senderowska-Rucińska
Plakat: Andre de la Cruz
Gardzienice Pierwsze 3
21-050 Piaski,
woj. Lubelskie
13-06-2024 - 15-06-2024
20:00
Podczas najbliższych Maratonów Teatralnych w Gardzienicach, w dniach 13, 14, 15 czerwca 2024 przedstawiamy widowiska muzyczne:
13 i 14 czerwca (czwartek, piątek) godz. 20:00:
✦ „WESELE Wyspiański-Malczewski-Konieczny”
reż. Włodzimierz Staniewski, muz. Zygmunt Konieczny
Scena w Pałacu
Czas trwania – ok. 50 minut
✦ „MIŁOŚĆ I POGARDA, POKÓJ I WOJNA. Rzecz o Świętosławie córce Mieszka
oraz Olafie – synu Tryggve i o wieku X, kiedy rodził się nowy świat.”
na podstawie kronik źródłowych wczesnego średniowiecza
reż. Włodzimierz Staniewski, muz. Mikołaj Blajda
scena Spichlerz
Czas trwania – ok. 50 min
15 czerwca (sobota) godz. 20:00:
✦ „Ifigenia w A…” – według „Ifigenii w Aulidzie ” Eurypidesa
reż. Włodzimierz Staniewski, muz. Zygmunt Konieczny
scena Szopa
Czas trwania – ok. 50 min
✦ „Oratorium pytyjskie” na tekstach Siedmiu Mędrców z Delf
reż. W. Staniewski, muz. M. Blajda
Scena Spichlerz
Czas trwania – ok. 45 min
⬛ Kup bilet: https://kicket.com/wydarzenia/w/lublin/w/osrodek-praktyk-teatralnych-gardzienice
Początek wieczoru: godz. 20:00 w Pałacu.
W programie również:
✦ Powitanie
✦ Filmy i ekspozycje dotyczące działalności Teatru Gardzienice
✦ Wystawa kostiumów Teatru Thiasos z Londynu , prowadzonego przez Yanę Sistovari
✦ Wystawy fotografii Artura Sochana „Caravaggio – sztuka umierania, narodzin i trwania”
✦ Wystawa fotografii „2402″ autorstwa Rafała Gorala i Oleksandry Radczenko – w podziemiach pałacu
✦ Ekspozycje stałe: rzeźby prof. Adama Myjaka, znaleziska archeologiczne i wystawy dedykowane teatrowi „Gardzienice” – sale wystawowe w pałacu
✦ Możliwość spaceru po parku i ogrodach (magiczny i japoński).
Więcej informacji o spektaklach znajdą Państwo na stronie:
✲ gardzienice.org ✲
Bilety: 60/ 70 zł.
Rezerwacje:
☏ +48 81 532 98 40 • pn.-pt. 09.00-17.00
☏ +48 81 582 13 98 • tylko w sobotę • w dniu spektaklu • 10.00-14.00
office@gardzienice.org
*możliwość noclegu (w tym celu prosimy o kontakt z biurem Teatru, czy dysponujemy jeszcze na dany termin miejscami noclegowymi)
sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w recepcji DK Kadr od dnia 3 czerwca.
„Girls will make you blush” – spektakl dyplomowy Szkoły Aktorskiej Haliny i Jana Machulskich
Autorka: Åsa Lindholm
Przekład: Dominika Górecka
Reżyseria: Ewa Galica
Scenografia i kostiumy: Maja Zęgota
Muzyka: Michał Lazar
Ruch sceniczny: Andrzej Michalski
Plakat: Arutiun Sargsyan
Obsada: Waleria Cywula, Katarzyna Nasiłowska, Helena Panfil, Milena Pengryn, Anna Maria Pomianowska
Opis spektaklu:
„Dawno dawno temu
Na początku tej her-historii
Było tylko moje ciało
I ja I tak wszystko się zaczęło”
Pięć kobiet spotyka się podczas zjazdu absolwentek pewnego kółka teatralnego. Podczas spotkania mają okazję przyjrzeć się swoim relacjom z własnym ciałem, z innymi ludźmi oraz sprawdzić na ile ich przyjaźń była i jest prawdziwa.
Tekst szwedzkiej dramaturżki Åsy Lindholm powstał w oparciu o warsztaty dramatopisarskie z nastoletnimi dziewczętami. Bez tabu.
„a ty jak mówisz o swojej?
Wagina? dziwnie…
Muszelka? fuj, okropnie…
Srom? Jeszcze gorzej…’’
Ile krwi wypływa podczas menstruacji?
Kilka szklanek?
Czy kilka kropel?’’
Bawi cię to? Brzydzi? Bulwersuje? Zawstydza? Boisz się? To nic strasznego, to zwykła rozmowa czternastolatek.
Drogi Widzu, Droga Widzko, porozmawiajmy sobie o ciele. Na luzie. Bez wpisywania go w jakikolwiek dyskurs i nurt. To nie będzie kolejny manifest!
Realizacja spektaklu jest elementem 28. edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK DZISIAJ, poświęconego szwedzkiemu teatrowi młodego widza. Kolejny pokaz zaplanowany jest na 22 czerwca 2024 w Pałacyku Konopackiego.
Kościół pw Świętej Trójcy w Krakowie
ul. Krakowska 48
15-06-2024 -
BEZPŁATNEFESTIWAL
17:00
Na scenariusz muzycznego widowiska złożyły się: młodzieńczy poemat Karola Wojtyły „Pieśń o blasku wody”, kantaty Jana Sebastiana Bacha (fragmenty) oraz fragmenty Biblii w tłumaczeniu księdza Jakuba Wujka. Utwór poetycki Karola Wojtyły otwiera cytat pochodzący z Ewangelii św. Jana i nawiązujący do rozmowy Jezusa z Samarytanką przy studni. Ów dialog przy studni poddany zostaje przez autora poematu pięknej, a zarazem poetyckiej refleksji.
Scenariusz, reżyseria: Wacław Jankowski
Opracowanie i kierownictwo muzyczne: Waldemar Groń