sala: Broadway
wstęp: 10 zł, bilety online lub w DK Kadr
„Ogrody opuściły swoje drzewa” Wersja kobaltowa / Teatr Limen Buto
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa
Reżyseria / choreografia / taniec butoh: Sylwia Hanff
Choreografia / taniec butoh: Marek Kowalski
Mezzosopran: Elwira Janasik
Wiolonczela / elektronika / Wideo: Robert Jędrzejewski
Produkcja: Teatr Limen Butoh
Premiera: 3 września 2015
Czas trwania: 45 min
Opera butoh – utwór na mezzosopran, wiolonczelę, elektronikę, wideo i dwójkę performerów butoh.
Inspiracją dla artystów była rytualna funkcja lamentu, jego wymiar absolutny, jako pieśni mającej moc transformującą. Momentu transgresji twórcy poszukują w dekonstrukcji jego klasycznej formy operowej, w zderzeniu ze współczesną kompozycją i improwizacją muzyczną oraz z tańcem butoh.
W sferze zainteresowań Teatru Limen Butoh jest zarówno indywidualne doświadczenie straty, jak i poczucie zagubienia i opuszczenia charakteryzujące świat współczesnego człowieka.
„Próbujemy dotknąć tęsknoty na granicy wytrzymałości i odnaleźć jej inny wymiar.
Czy lament jest beznadziejną próbą zaspokojenia nieokreślonej tęsknoty i magicznym zabiegiem mającym przywrócić stan sprzed straty? Czy może być „przejściem” i odnalezieniem nowego sensu? Każdy performans może dać inną odpowiedź, każdy będzie lustrem. Tytuł spektaklu pochodzi z poezji J. Przybosia i w naszej interpretacji odzwierciedla obecny „stan świata”.
Sylwia Hanff
W spektaklu wykorzystano fragmenty „Lamentu Ariadny” C. Monteverdi’ego, „Lamentu Dydony” H. Purcell’a, „Hor ch’è tempo di dormire” Tarquinio Merula.
Spektakl dla młodzieży (16+), studentów, dorosłych, jak i seniorów. Butoh, jako forma post-tańca, przemawia do różnych pokoleń odbiorców. Stawiając pytanie o taniec i udzielając odpowiedzi radykalnie rozszerzającej jego granice, uczy odbiorców, że taniec to nie tylko skomplikowane techniki ruchu, ale taniec to samo Życie w jego nieograniczonych formach.
|