Zdecydowanie jedyny w swoim rodzaju warsztat pantomimiczno - aktorski w Movytza.
Uczestnicy warsztatu będą eksplorować możliwości ciała, poszerzać jego świadomość, po to, by móc się bawić nim w nieskrępowanym ruchu. Prowadząca pokaże na czym opiera się technika pantomimy, tak, aby:
a) znający już teatr, po prostu włączyli to doświadczenie w zakres swojego warsztatu aktorskiego;
b) nie znający teatru - doświadczyli go od innej strony - nie widza, ani nie teatru dramatycznego, lecz teatru ruchu/ fizycznego.
Pantomima to naprawdę nie jest tylko niewidzialna ściana i lina, to jest magia, radość, wyobraźnia, ruch, medytacja, odrobina szaleństwa, zabawa.
Ćwiczenia będą się odbywać od 10.00 - do 13.00, później godzinna przerwa na obiad i ponowne ćwiczenia od 14.00 do 17.00. Wymagany jest wygodny strój (i nie koniecznie czarny) i jakiś owoc do zrobienia sałatki.
Jeżeli zbierze się bardzo zróżnicowana grupa, warsztat podzielony zostanie na dwa dni: pierwszego (23.06. sobota) będą osoby obyte z teatrem, a drugiego (24.06. niedziela) Ci, którzy dopiero zaczną swoją przygodę z teatrem.
Warsztat adresowany jest do osób w wieku od 15 lat, koszt - 70 zł. Zapisy telefonicznie: 502 360 144 lub mailowo: mara.w16@wp.pl
Opłata za warsztat do 20.06.2018 r. na konto: mBank 521140 2004 0000 3102 7720 9664.
Jest to pożegnalny warsztat Marii Wendland, która wyjeżdża po nim do Wrocławia, dlatego po warsztacie zaprasza jego uczestników na witariańskie after party. - Będzie na surowo- czyli dania i przekąski zostaną skonstruowane ze świeżych, nieobrobionych termicznie warzyw i owoców. Pogadamy o diecie, bosochodzeniu, teatrze i o czym będziecie chcieli! Jedyna taka impreza w Rybniku, uwierzcie mi, że nie ma i nie będzie już takiej drugiej, więc może zamiast marudzić, że dziwne, nie dla mnie, to może pozwolisz sobie na spróbowanie czegoś nowego? Na dobry początek wakacji? - zaprasza Maria.
Maria Wendland- aktorka pantomimy, od 2016 roku w zespole Teatru Formy, m.in. w obsadzie następujących spektakli: „Pandora”, „Walka postu z karnawałem”, „Ulica krokodyli”. Absolwentka Państwowego Pomaturalnego Studium Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu na specjalności pantomimicznej. Spadkobierczyni dwóch największych mistrzów teatralnych XX wieku: Henryka Tomaszewskiego (za pośrednictwem Tomasza Dajewskiego, Józefa Markockiego, Katarzyny Sobiszewskiej) oraz Jerzego Grotowskiego (dzięki indywidualnej i grupowej praktyce z Reną Mirecką). Uczestniczka niezliczonej ilości warsztatów pantomimicznych, tanecznych, butoh oraz aktorskich Wszystko co robi zanurzone jest głęboko w strumieniu praktyk duchowych (medytacji zen, mudr, mantr, agm, Archeusie samoleczenia, technik głębokiej relaksacji, elementów jogi, psychomagii Jodorowskiego, afirmacji, wizualizacji, rytuałów), którymi chętnie dzieli się z innymi. W animacji wykorzystuje teatr i pantomimę, w teatrze - praktyki duchowe, wszystko to łączy się i przeplata w jedną harmonijną całość.
Praca teatralna jest moją praktyką duchową. Kiedy ćwiczę, nie myślę, czuję i jestem bardzo obecna, jestem szczęśliwa. Dzięki pantomimie mogę być wszystkim, mogę doświadczyć wszystkiego: być wodą, ogniem, starym dywanem, ścianą, dowolnym zwierzęciem, dzieckiem, kulawą ciotką, wykonywać każdy możliwy zawód, posiadać każdy przedmiot lub stworzyć taki, który nie istnieje; w każdej chwili znaleźć się w kompletnie innej przestrzeni- a do tego wszystkiego wystarcza mi moje ciało, skupienie i nieskończona wyobraźnia. Gdy uczę, największą radością jest to, że mogę tym doświadczeniem dzielić się z innymi. /Maria Wendland/
|