sala: Broadway
wstęp wolny, rezerwacja miejsc online lub w DK Kadr
Nathalie and the Loners to pseudonim Natalii Fiedorczuk-Cieślak, kompozytorki, wokalistki i multi-instrumentalistki. Zadebiutowała w 2009 roku płytą “Go, Dare”, w 2012 roku ukazał się krążek “On being sane in insane places”. Natalia zajmuje się komponowaniem muzyki ilustracyjnej – do filmów i spektakli teatralnych, jest autorką ścieżki dźwiękowej do dokumentu “Mów mi Marianna” i debiutu fabularnego Ewy Bukowskiej „53 wojny”. Jest związana z zespołem Happy Pills. Od 2016 ścieżkę muzyczną przeplata twórczością literacką: jej debiut powieściowy „Jak pokochać centra handlowe” zdobył Paszport Polityki w dziedzinie literatury oraz nominacje do szeregu prestiżowych nagród literackich (m.in. Nagroda im. J. Conrada, Nagroda im. W. Gombrowicza). W maju 2018 ukazała się jej druga, świetnie przyjęta powieść „Ulga” (Wielka Litera). Rzadko koncertuje, zatem występ w DK Kadr będzie jedną z nielicznych okazji, by posłuchać Natalii w odsłonie muzycznej.
„Protest” to koncert oparty na luźnej interpretacji popularnych i mniej popularnych protest-songów z całego świata. Tak jak Ribotowskie „Songs of Resistance 1942-2018” eksploatują popularne, ludyczne motywy, które od zawsze towarzyszą ludziom wychodzącym na ulice. Program jest jednak kameralny, skupiony i intymny – tak jak intymna a zarazem potężna potrafi być rola śpiewaka, który nadaje ton i rytm skandującym tłumom.
Koncert będzie częścią drugiego sezonu unikalnego projektu koncertowego, którego istotą jest promowanie eksperymentalnych praktyk muzycznych w dotąd w zasadzie z nimi niekojarzonej przestrzeni domu kultury. W ramach poprzedniej odsłony cyklu w Domu Kultury Kadr prezentowały się projekty takie jak Ścianka, Najakotiva, Mapa, Księżyc, Moa Pillar, Kopyta Zła, Lotto, Hati, Alameda 5, Mirt/Ter, Mazut czy Innercity Ensemble.
Kuratorka cyklu Dźwięki z offu: Kasia Kaczmarek
|