wstęp: 10 zł, zakup biletu online lub w DK Kadr
sala: Broadway
Choreografia: Magda Jędra
Współpraca: Iza Sostak
Występują: Iza Szostak, Magda Jędra
Muzyka: Szałas, Piotr Czajkowski, Die Antwoord
Światła: Karolina Gębska
Mastering: Marcin Dymiter
Zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz ze środków Miasta Gdańska w ramach Stypendium Kulturalnego Miasta Gdańska.
Spektakl prezentowany w ramach część artystycznej konferencji Centrum Sztuki Tańca w Warszawie pt. „Taniec w Warszawie. Społeczeństwo, edukacja, kultura”.
Historia toczyła się z grubsza przewidywalnym torem aż do swojego końca, a więc do czasu, w którym z tym właśnie czasem i otaczającą nas przestrzenią zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Porządek oparty na koherencji tych dwóch wielkości okazał się rzeczą nietrwałą. Jak coś może się popsuć to podobno się popsuje. Tak było i tym razem. Świat mocno przyspieszył a zwielokrotniona siła odśrodkowa coraz mocniej zaczęła zaciskać węzły jego poplątanej struktury. Otoczone post-chaosem performerki starają się poskładać w spójną całość fragmenty zapamiętanego świata. Żyć w bezkrólewiu bez prawdy i porządku jest rzeczą nieznośną. Cywilizacyjna tendencja do rekonstruowania porządku, budowania lepszej formy organizacji i poszukiwania światów w homeostazie składa obietnicę spokoju czy choćby iluzorycznej pewności.
Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja (1997–1999). W 2005 wraz z muzykami Grzegorzem Welizarowiczem i Zbigniewem Bieńkowskim oraz Anną Steller stworzyli swój pierwszy wspólny spektakl pod tytułem Good Girl Killer, od którego został przyjęta nazwa ich grupy. Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gdańska dla Młodych Twórców za spektakl Good Girl Killer (2006). Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wielokrotna stypendystka Urzędu Miasta w Gdańsku oraz Samorządu Województwa Pomorskiego. Rezydentka pierwszej wymiany choreografów między Polską a Filadelfią, realizowanym przez Art Stations Foundation w Poznaniu, Instytut Muzyki i Tańca, Instytut Polski w Nowym Jorku i Dance/USA Philadelphia. Współpracuje z wieloma polskimi twórcami, stale z Anną Steller. Mieszka w Gdańsku. Wybrane realizacje autorskie: Teletransis (2002), Teoria hałasu (2004), Parallel (2009), Lotta i Gula (we wspołpracy z Anną Steller, 2011), Le Pas Jaques(2011), Europa. Śledztwo (we współpracy z Izą Szostak i Weroniką Pelczyńską, 2014), What’s wrong with happiness (we współpracy z Anną Steller, 2015).
Fot. Marta Ankiersztejn
Organizatorzy: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / Fundacja Artystyczna PERFORM
Projekt współfinansuje m. st. Warszawa
|