sala: Broadway
wstêp: 20/30 z³, bilety do nabycia online lub w DK Kadr. BILETY DO NABYCIA WKRÓTCE
Trzy lata temu, gdy Polskie Nagrania zdecydowa³y siê w³¹czyæ debiutancki album „Another Raindrop” do serii Polish Jazz (rocznik 1994), mo¿na by³o tu i ówdzie us³yszeæ pomruk zdziwienia, a nawet dezaprobaty.
Bo raz – ¿e, no w³aœnie, debiutant, dwa – ¿e zdumiewaj¹co, nawet jak na debiutanta, m³ody, trzy – ¿e nie po polskich szko³ach, w³aœciwie artystyczny imigrant, cztery – ¿e mo¿e i zdolny, ale ¿eby a¿ tak? „Multitasking”, drugi album m³odego artysty, rozwia³ wszelkie w¹tpliwoœci: ten kredyt zaufania by³ oparty na solidnym rozeznaniu mo¿liwoœci m³odego saksofonisty i kompozytora.
Imponuj¹ dojrza³oœæ Wiêcka jako kompozytora, jego opanowanie instrumentu (a alt z natury ma brzmienie, które tylko mistrzowie potrafi¹ uczyniæ niewnerwiaj¹cym), nowatorska (choæ raczej nie awangardowa) koncepcja jazzowego tria bez fortepianu, gitary lub innego instrumentu harmonicznego; tutaj tê „pust¹” przestrzeñ wype³nia sam Wiêcek, sprytnie i wdziêcznie pos³uguj¹c siê efektami elektronicznymi, odwa¿ne wyjœcie (wyraŸnie sygnalizowanie na debiucie) poza idiom mainstreamowego, postbopowego jazzu, w myœl zasady, ¿e mistrzów tego rodzaju grania jest bez liku i nie ma sensu siê z nimi œcigaæ, – zamiana statusu sidemanów (Micha³ Barañski na kontrabasie i gitarze basowej oraz £ukasz ¯yta na perkusji i cymba³kach) z sidemanów w³aœnie na pe³noprawnych cz³onków zespo³u.
(Adam Domaga³a zdzezemlzej.blogspot.com)
|